inquisicion
Dins Lauragais inquisicion faguèt un polid trabalh. Sus tres, quatre, cinq generacions dins la meteissa familha.
Se dis que la bibliòtèca serva la traça de mai de 5000 questionaments , e que Fornier, Caux e Pierre, faguèron tant d'estrambòrd, que lo Papa el meteis los preguèt de donar la metòda als inquisitaires espanhòls que començavan a pron pena disn lo mestièr.
Aqui çò que diguèt un cèrt Peyre Garcia, prigondament catare, a perpaus del maridatge e de la sexualitat en general:
Aquò's una vertadièra putaranha. Degun pòd èstre sauvat s'a de rapòrts ambe una femna, amb sa quitia femna dins lo maridatge. I a pas de maridatge qu'entre l'arma e Diu.
La gleisa romana es una macarèla que voja lo veirin a los que creson en ela.
Lo catare Peire Garcia dis que sens penitencia i aura reincarnacion:
Degun sera sauvat s'a pas fach d'a fons penitençia avant la mòrt. Un esperit que fa pas de penintencia dins un còrs passarà per èstre sauvat , dins un autre còrs dusca complèta penitencia.
A perpaus de la justicia e de la violenca:
La justicia dèu pas condemnar a mòrt. Un "oficial" que jutjaria qualqu'un eretic e o faria morir en tant qu'eretic , serai un criminal. Diu volguèt pas d'una justicia qu'envèja a la mòrt. Es pas bon de se crosar contre un emperador (Frederic) , contre los Sarrasins , o contre un castrum, coma Montsegur quans s'òpausava a la gleisa, o contre qualqu'autre luòc , ont se pòsca trobar la mòrt. Los predicaires de crosada son de criminals.... (l'òrdre franciscan....)
I a pas cap de purgatòri, i a pas cap de miracle e las almòinas dels viudants aprofièchan pas alas mòrts...
le Dieu bon creguèt las realitats incorruptiblas e invistablas
Lo Diu missant creguèt las realitats corruptiblas e vistalhablas, a començar per l'òme...
Que lo meteis aubre pòd pas donar a l'encòp de frucha bona e de frucha enveirinada . Et donc lo meteis Diu pòd pas aver creat un monde ont i a tant d'oror e tant de beltat. Donc lo monde real ven del Diu missant , e lo monde de l'arma del diu bon.
Petre Garcia dis a perpaus del Diu dels catolics:
Si teniai aquel Diu que creguèt tant d'armas per ne'n sauvar tant pauc e damnar totas las autras , lo metrai en pèças ambe las onglas e las dents . Li escupiriai a la cara. Que los que crèson en el ne'n moriscan sul pic.
"la lei de Moise es pas qu'aparencia e vanitat "
"La Santa Vèrja e Sant Paul son davalats del cèl èran pas faches de carn..."
"negation de la crucifixion. renèc de las relicas...."
"dabant lo sègle IV lo sacrifici liturguca existissia pas , e la gleisa tenia cap de riquèsas...;"
Brèu se vei clarament consi lo catrisme èrs fòrça opausat a la gleisa romana....
Se dis que la bibliòtèca serva la traça de mai de 5000 questionaments , e que Fornier, Caux e Pierre, faguèron tant d'estrambòrd, que lo Papa el meteis los preguèt de donar la metòda als inquisitaires espanhòls que començavan a pron pena disn lo mestièr.
Aqui çò que diguèt un cèrt Peyre Garcia, prigondament catare, a perpaus del maridatge e de la sexualitat en general:
Aquò's una vertadièra putaranha. Degun pòd èstre sauvat s'a de rapòrts ambe una femna, amb sa quitia femna dins lo maridatge. I a pas de maridatge qu'entre l'arma e Diu.
La gleisa romana es una macarèla que voja lo veirin a los que creson en ela.
Lo catare Peire Garcia dis que sens penitencia i aura reincarnacion:
Degun sera sauvat s'a pas fach d'a fons penitençia avant la mòrt. Un esperit que fa pas de penintencia dins un còrs passarà per èstre sauvat , dins un autre còrs dusca complèta penitencia.
A perpaus de la justicia e de la violenca:
La justicia dèu pas condemnar a mòrt. Un "oficial" que jutjaria qualqu'un eretic e o faria morir en tant qu'eretic , serai un criminal. Diu volguèt pas d'una justicia qu'envèja a la mòrt. Es pas bon de se crosar contre un emperador (Frederic) , contre los Sarrasins , o contre un castrum, coma Montsegur quans s'òpausava a la gleisa, o contre qualqu'autre luòc , ont se pòsca trobar la mòrt. Los predicaires de crosada son de criminals.... (l'òrdre franciscan....)
I a pas cap de purgatòri, i a pas cap de miracle e las almòinas dels viudants aprofièchan pas alas mòrts...
le Dieu bon creguèt las realitats incorruptiblas e invistablas
Lo Diu missant creguèt las realitats corruptiblas e vistalhablas, a començar per l'òme...
Que lo meteis aubre pòd pas donar a l'encòp de frucha bona e de frucha enveirinada . Et donc lo meteis Diu pòd pas aver creat un monde ont i a tant d'oror e tant de beltat. Donc lo monde real ven del Diu missant , e lo monde de l'arma del diu bon.
Petre Garcia dis a perpaus del Diu dels catolics:
Si teniai aquel Diu que creguèt tant d'armas per ne'n sauvar tant pauc e damnar totas las autras , lo metrai en pèças ambe las onglas e las dents . Li escupiriai a la cara. Que los que crèson en el ne'n moriscan sul pic.
"la lei de Moise es pas qu'aparencia e vanitat "
"La Santa Vèrja e Sant Paul son davalats del cèl èran pas faches de carn..."
"negation de la crucifixion. renèc de las relicas...."
"dabant lo sègle IV lo sacrifici liturguca existissia pas , e la gleisa tenia cap de riquèsas...;"
Brèu se vei clarament consi lo catrisme èrs fòrça opausat a la gleisa romana....
excellent points and the details are more specific than somewhere else, thanks.
RépondreSupprimer- Thomas
last week our group held a similar talk about this topic and you show something we have not covered yet, thanks.
RépondreSupprimer- Kris