la mort del paire.... bacula
Arribèrem sul talhièr a siès ora e
mièja . Marcial me mostrèt los ròtleus de Bacula. De que cubrir
totes los plafons de l'ostal « te vau mostrar cossí far... Veiràs
es simple coma tot...»
Solid que comprenguèri pas sul pic lo
rapòrt entre los ròtleus e lo gip.
D'en primièr nos cal bastir
l'estaudèl. Lo Marcial me mostrèt cossí bastir l'empont a son
auçada
:un mèstre seissanta cinc que me
remembre plan .
Me diguèt : « pas besonh de
bancairons a quatre patas; te vau mostrar».
Pas besonh de bancairon . Sufís de
clavelar tres plancas per formar la letra tau
. Te'n cal preveire tres per anar d'un
costat l'autre del membre . Las sonava los sostens , coma per las
popas. Me diguèri un jorn que lo gip liquide que raja sembla la
lach .
Ne butèt un a la paret ,un al
mitan , l'autre a l'autre costat de la paret . A flor e a mesura
que pausaràs las plancas, me diguèt, oblidaràs pas de las
clavelar suls sostens en butant contra las parets per limitar lo
balanç , qu'aqueles sostens devon demorar perpendiculars al ponde
, e subretot pas desplombar .Èra un biais fòrça economic de se
bastir l'empont , per menar la dança dels gipièrs. Aquela dança
oblidada ambe la mòda de la dança novèla del placògip .
Mas imagenas , qu'ajas claveladas
quatre plancas , aquò te permés pas que de cubrir a pro pena
qu'un mèstre cinquanta de larg dins la pèça . Alara i te cal
tornar fins a cobrir la largor .
Me demorava pas que lo problèma simple
que ieu mesuravi un mèstre seissanta tretze a quinze ans, e que la
diferéncia de talha ambe lo Marcial me crebava . Me caliá avançar
suls estaudèls lo cap clinat. O pòdi pas dire mas que me tuava lo
rastèl de l'esquina e que me fasiái de mon sicap: mon camin de crotz . Sabètz que Jesús
clina totjorn lo cap sus las pintraduras coma se lo plafon del cèl èra un pauc tròp bas .
Mas ieu trepejavi sus las plancas tal un gibós bandat , a la
fin trepejavi garrèl , e tot còps m'arribavi d'oblidar de cambiar
de planca o de pè al mitan del membre .
Alara atraversavi la scèna e me
trobavi un estatge pus bas ame la gamata per capèl.
A miègjorn Marcial tornava . Marcial
se fisava a ieu per li bastir la scèna . Mas ieu ne jogavi pas que
la primièira partida.
Mantuns còps, ne'n venguèri a
considerar lo ròtleu de Bacula coma un enemic.
Que lo gip ten pas tot sol al plafon.
Li cal un supòrt . Abans las maquinas de projectar al plafon , los
gipièrs devián pausar una mena de cortinas de vims de Bacula .
Lo Bacula se vendiá jos las fòrma de
ròtleus de vims fendasclats en dos , e tenguts l'un l'autre
ame de fials d'arams . Revertava las
cledas que meton dins lo miègjorn per s'aparar de l'autan. Avans d'
empegar lo gips , lo trabalh èra de desrotlar lo bacula e de lo
clavelar al plafon. Per aquò far, te cal de bons aplèches, de fial
d'aram , rampons , es a dire d'espècia de clavèls dobles ont passa
lo fial de fèrre. Per lo pausar es pas aisit , cal començar per lo
fixar solidament d'un costat del plafon,dins un angle mentre que lo
debanas sarrat del plafon , ame una planca de la bona longor que
buta del pè, entre lo ròtleu e l'empont . A cada rampon cal pas
oblidar de far córrer lo fial d'aram , çò que te far tres ròtleus
de fials a butar cada trenta centimètres , a flor e mesura que
cubrís lo plafon. Per ficar los rampons te servís d'un martèl a
tèsta ronda . Me demandavi per de qué , vist qu'a la debuta te
bunhas las mans un còp sus dos. Mas que pauc a pauc te ven l'abitud
. Un ponhal de rampons dins la boca, lo martèl rond dins la pòcha
e los rotlèus de fials que buta dabant entre las cambas ,sens pensar
mai , arribat al cap , te pren lo viratge . Copa lo Bacula . Fas un
retorn a quatre vint dètz gras e torna martelar tal un diable de
fabre,fins al moment ont encaparàs de clavelar los uèlhs curats.
Marcial torna . Es onze oras e mièja
. Finta lo trabalh fach. Tira suls fials d'aram. Ditz que va plan
que pareis solid. Es brava . Ai cobèrt
un plafon. N'auriá fach dos del meteis temps . Mas Marcial es pas
un negrièr. E ieu soi vengut òme.
Pr'aquò ieu n 'en pòdi pas mai. Es
ora de partir al restaurant obrièr.
Marcial es content , solfini que ven de
se trobar d'autras praticas.
Aital se bastís la fortuna.
Commentaires
Enregistrer un commentaire